Novelli: Lento

Tämän palstan kautta voit ilmoittaa netissä olevia science fiction-, fantasia- tai kauhutekstejäsi keskustelijoiden arvioitavaksi. Tähän eivät kuulu novellit, jotka ovat ilmestyneet verkkolehdissä.

Valvoja: Moderaattorit

Novelli: Lento

ViestiKirjoittaja misse » 18.05.2007, 08:29:09

LENTO

Minä ja Antto istumme koulun pihalla, kun tytöt lähestyvät meitä.
Hiton tytöt, ajattelen. Niistä ei ole kuin harmia. Antto hymyilee heille, kuten aina.
Minäkin mielisteli, ajattelen.
– Aiotteko te tulla perjantain diskoon? Vaaleahiuksinen, Marjukka ehdottaa. Hän puree huultaan ja näyttää lievästi sanottuna hermostuneelta.
– Koska me menemme sinne. Nanna sanoo väliin. Marjukka katsoo Nannaa järkyttyneenä. Nauran mielessäni.
– Totta kai, Antto sanoo, vaikka juuri aioin sanoa: - Ei hitossakaan. Diskot on nynnyjä varten. Nyt oli minun vuoroni olla järkyttynyt.
Vedän Anton kauemmaksi ja sanon: - Ja ei hitossa mennä. Etkö muista, mitä me lupasimme? Me menemme puistoon, porukan luo.
Antto murahtaa ja lähtee tyttöjen luo. Minä jään tuijottamaan häntä järkyttyneenä. Miten Antto voi tehdä tämän?

Seuraavalla välitunnilla Anttoa ei näy. Myöskin Nanna on kateissa. Marjukka tulee luokseni ja kuiskaa: Ne ovat koulun takapihalla.
- Häh? Miksi? Eihän sinne saa mennä ja jos joku menee sinne, he..
Me lähdemme juoksemaan ja näky on, mitä odotinkin. Nanna ja Antto lääppivät toisiaan.
Marjukka paiskaa kätensä suun eteen. Se nyt ei ole ihme, kaikkihan tietävät hänen olevan lätkässä Anttoon. Ennen kuin ehdin sanoa mitään, Marjukka on juossut pois.
Seuraavalla tunnilla kaikki kuiskuttelevat ja opettajan ärtyneet katseet nostavat vain sorinaa.
- Hiljaa! Opettaja huutaa vihdoin, - Hiljaa. Mikä teitä vaivaa? Mokomatkin..
- Marjukkaa se riivaa päästä. Miska huutaa. Hän näyttää irvistyksiä ja nauraa.
- Häh? Minä ihmettelen. Pian selviää sekin, mitä se tarkoittaa.

Seuraavalla välitunnilla kaikki olisi ollut, kuten tavallisesti. Vain, se että kaikki kohdistavat katseensa ylös katolle, se muutti kaiken.
- Perkeleen kakarat, Marjukan ääni huusi, - Nähdään taivaassa, jos nyt edes pääsette sinne saakka.
Seuraavaksi tapahtuu jotain, mikä jää mieleeni ikuisesti. Marjukka hyppää ja kuulen tuulevan puhkivan korvissa. Se yrittää auttaa tyttöä, mutta epäonnistuu. Kuuluu kova pamaus.
– Eeei! Huudan ja sydäntäni särkee, - Marjukka. Rakkaani.
Vasta sen jälkeen tajusin, että olin rakastunut Marjukkaan.

Mitä mietitte? Kannattaisiko tätä jatkaa?
misse

Paluu Verkossa ilmestyneet novellit