Petri Salin: Jäätynyt Kokytos (Portti 3/2006)

Vapaata keskustelua kirjoista ja kirjallisuudesta.

Valvoja: Moderaattorit

Petri Salin: Jäätynyt Kokytos (Portti 3/2006)

ViestiKirjoittaja Hanska » 15.11.2006, 17:42:56

Mietin pitkään, mihin lokeroon tämän viestin pukkaisin. Laitoin tänne, kun tuo Yleinen keskustelu on niin yleistä. :wink:

Onko kukaan muu lukenut uunituoreesta Portista tätä Salinin Petrin novellia? Juonta ja mitään muutakaan sen enempää paljastamatta novelli kertoo kansalaissodan aikaisesta Tampereesta. Novelli teki minuun syvän vaikutuksen. Se oli vereslihaan asti niin hirvittävän todentuntuinen ja kaunistelemattomuudessaan... hmm... kaunis.

Mahtaako Petri itse olla netticolosseumilainen? Olisi tosi mukava kuulla hänen pohdintojaan novellin synnystä ja kuinka paljon sen eteen täytyi tehdä esivalmisteluja ja hankkia tietoja. Olen aika kehno historiassa, joten itse luin novellin kuvauksia Tampereen tapahtumista "tosina" ja järkyttyneenä. Paitsi se viimenen juttu ei kyllä mennyt läpi näin kehnolta historiantuntijaltakaan. :lol: Mutta jäin kyllä miettimään, entä jos niin olisi käynyt? Millaisessa maassa nyt eläisimme?
Ei velliä eli novelli!
Sanoja, sanoja
Hanska

Paluu Kirjat ja kirjallisuus