Tuunauspajat

Keskustelua kirjoittamisesta.

Valvoja: Moderaattorit

Tuunauspajat

ViestiKirjoittaja Piikki » 10.02.2011, 08:48:50

Stk järjesti Jyväskylässä tammikuussa novellintuunauspajan, joka oli hyvin tehokas ja keskustelua herättävä aktiviteetti. Ruodimme siis hyvin tiheällä kammalla osallistujien paikalle tuomat novellit läpi, keskustelimme tiivistämisestä, tyylistä ja hyvin pienistä detaljeistakin, ja toivon mukaan paransimme novelleja. Myös tervettä vastarintahenkeä syntyi session aikana.

Jos kysyntää on, pajoja voitaisiin järjestää lähiaikoina muuallakin päin Suomea, esim. Turussa, Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Lähinnä tässä nyt tiedustelenkin alustavaa mielenkiintoa pajoihin osallistumiseen. Ideaali osallistujien määrä on 5-6 + vetäjä/t. Sitä isompi porukka ei pysty enää tehokkaasti tekstejä ruotimaan päivän aikana.

Lisäksi voisin järjestää Ristiinassa viikonloppuleirin Stk:laisille halukkaille. Semmoistakin tuumailin, että onko tarvetta keskustella aiheesta "Novellista romaaniksi"? Semmoisen voisi ottaa novellintuunauspajan rinnalle vaihtoehtoiseksi toimintamuodoksi, jos kysyntää on.

Mikään ei estä käsittelemästä jollakin porukalla myös romaanikäsikirjoituksia.

Mielipiteitä?
Piikki

ViestiKirjoittaja mixu » 15.02.2011, 12:36:59

Mua ainakin tuunauspaja Tampereella kiinnostaisi. Ja leirille tulen tietenkin. Tuo keskustelu novellista romaaniksi olisi erittäin hyvä, koska valmistelen juuri romaania novellistani, joka on enää olemassa vain ikivanhassa Alienistissa (jota minulla ei ole).
Mutta la-la-la-la-la-Laurelinella / on tuolla taivaalla muita hommia / ei se jouva luuhaan Haukiputtaalla / mun vissiin täytyy joku toinen katella.
mixu

ViestiKirjoittaja Piikki » 16.02.2011, 09:31:48

Nyt viritellään tuunauspajaa Lappeenrantaan toukokuussa.

Ristiinan leirin ajankohtaa parhaillana haarukoin: http://usvazine.wordpress.com/2011/02/1 ... alvileiri/
Piikki

Paluu Kirjoittaminen