Toiset lajit arvokkaampia kuin toiset?

Keskustelua kirjoittamisesta.

Valvoja: Moderaattorit

Toiset lajit arvokkaampia kuin toiset?

ViestiKirjoittaja Piikki » 23.03.2012, 17:42:59

Piikki

Re: Toiset lajit arvokkaampia kuin toiset?

ViestiKirjoittaja tniemi » 25.03.2012, 17:29:41

Dorothea Tanning kuoli tänä vuonna. Hänestä tuli esikoiskirjailija 93-vuotiaana, ja sai aika hyvät arvostelut.
Ikärasismia enemmän itseäni huolestuttaa, että kirjoittajan on nykyään oltava mediaseksikäs, sanavalmis, televisiokelpoinen monibloggaaja. Ei saa olla enää ulkoisesti kömpelö, vaikka kirjoittaminen on ennen kaikkea sisäinen prosessi, introvertin viimeinen linnake.

(Edit: hmm... mielenkiintoista, aivoni nappasivat jälkimmäisen blogin ensimmäisen kommentin osaksi itse blogikirjoitusta. Tätä tämä ihmisyys teettää...)

Mikä arvostukseen tulee... liikun itse nyt uudessa ympäristössä ja uusien ihmisten kanssa, joten minulta kysytään mitä teen. Kun kerron kirjoittavani tieteiskirjallisuutta, niin takaisin tulee sellainen "ömm..." -hiljaisuus.

"Hömppää", minä lisään, "populaaria hömppää", koska se helpottaa sosiaalista tilannetta, ja on yksinkertaista.
Täydentää sitten, jos oikeasti kiinnostaa.
tniemi

Re: Toiset lajit arvokkaampia kuin toiset?

ViestiKirjoittaja jlehtinen » 28.03.2012, 17:28:18

tniemi kirjoitti:

Mikä arvostukseen tulee... liikun itse nyt uudessa ympäristössä ja uusien ihmisten kanssa, joten minulta kysytään mitä teen. Kun kerron kirjoittavani tieteiskirjallisuutta, niin takaisin tulee sellainen "ömm..." -hiljaisuus.

"Hömppää", minä lisään, "populaaria hömppää", koska se helpottaa sosiaalista tilannetta, ja on yksinkertaista.
Täydentää sitten, jos oikeasti kiinnostaa.

Allekirjoitan kyllä tämän täysin. Kirjoittaminen harrastuksena (ja ehkä tieteiskirjallisuus varsinkin) on jotenkin vaikea keskustelunaihe muiden kuin lähipiirin kanssa. Usein asiasta puhuminen johtaa keskustelukumppanin vaivaantuneeseen nyökyttelyyn (tai itse kuvittelee, että niin käy, jolloin koko keskustelu jää käymättä). Katson ton sun "populaaria hömppää" omalla "kunhan jotain raapustelen".

Uskaltauduin tänne kanssakirjoittajien kanssa keskustelemaankin vasta, kun ekan kirjan julkaisuaikataulu selvisi, sitä ennen omat kirjoittamisharrastukset oli kyllä aika pienen piirin tiedossa.
jlehtinen

Paluu Kirjoittaminen