Lainaustoiminto ja hymiöt

Keskustelua tästä palstasta, toimintatavoista ja sisällöstä.

Valvoja: Moderaattorit

Lainaustoiminto ja hymiöt

ViestiKirjoittaja Piikki » 30.08.2006, 13:02:24

4.9.2006 Siirsin tekniikkakeskustelun tänne:

. . .

:arrow: Nyt pitäisi toimia. Mitä luultavimmin olivat pois päältä koska kyseessä oli perusasetus. Ylläpitä lupasi tutkia sitä lainausongelmaa. Se ei liene mikään namiskuukkeli vaan joku hankalampi vika.
Piikki

ViestiKirjoittaja yllapito » 01.09.2006, 06:46:41

Piikki kirjoitti::arrow: Nyt pitäisi toimia. Mitä luultavimmin olivat pois päältä koska kyseessä oli perusasetus. Ylläpitä lupasi tutkia sitä lainausongelmaa. Se ei liene mikään namiskuukkeli vaan joku hankalampi vika.

Kyllä tuon lainaustoiminnon pitäisi toimia kunhan vaan pitää "Disable BBCode in this post"-täbän valitsematta lainatessa jos sen on jostain syystä omista asetuksistaan ottanut pois päältä.

Foorumi ei ole estänyt (ainakaan sen ei olisi pitänyt estää mokomaa).
yllapito
Site Admin

ViestiKirjoittaja Hanska » 01.09.2006, 10:18:25

yllapito kirjoitti:Kyllä tuon lainaustoiminnon pitäisi toimia kunhan vaan pitää "Disable BBCode in this post"-täbän valitsematta lainatessa jos sen on jostain syystä omista asetuksistaan ottanut pois päältä.

Foorumi ei ole estänyt (ainakaan sen ei olisi pitänyt estää mokomaa).

Kaikki BBCode-sallimukset (niin profiilissa kuin näissä postauksissa) on mulla päällä, ollut aina ja on tässäkin viestissä:
Vaihtoehdot:
BBCode on PÄÄLLÄ.
[ei ruksia] Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä

Profiilissa:
Salli aina BBCode: [kyllä]

Ja tulos on tämän näköinen. :?

Tämä lainausongelmahan tuli sen jälkeen, kun täällä oli jotain teknistä häikkää. Sitä ennen toimi hienosti.

Ehkä täällä on ylläpidolle ja tavis-käyttäjälle eri asetukset. :wink: Vai onko vielä jossain muualla tähän liittyviä lisäasetuksia?

PS. Mutta hymiöt toimii nyt. Kiitos, Piikki!
Ei velliä eli novelli!
Sanoja, sanoja
Hanska

ViestiKirjoittaja Tohtori » 01.09.2006, 10:22:15

Ymmärtääkseni tuo quote-ongelma liittyi jollain lailla johonkin foorumisoftan päivitysversioon. Tai ainakin Deathwritersin foorumilla oli ihan sama häikkä, kunnes sitten tuli uudempi päivitys jonka myötä quotet taas toimivat.

Flag osaisi varmaan kertoa tästä tarkemmin?
-Tri
Tohtori

ViestiKirjoittaja Hanska » 01.09.2006, 10:57:43

Tohtori:
Ymmärtääkseni tuo quote-ongelma liittyi jollain lailla johonkin foorumisoftan päivitysversioon. Tai ainakin Deathwritersin foorumilla oli ihan sama häikkä, kunnes sitten tuli uudempi päivitys jonka myötä quotet taas toimivat.

Hmm... itse ylläpidän yhtä phpBB-foorumia ja siellä ei tämmöistä ongelmaa ole ollut. Olen kyllä päivitellyt aina uusimman version aika pian niiden ilmestymisen jälkeen (olen kyllä odotellut aina muutamia päiviä, että pahimmat bugit niissä huomataan ja korjataan).

Olisiko jokin MOD kapulat ristissä itse foorumiohjelman kanssa?
Tai liittyisikö nahkaan; täällä on tuo DAJ Glass ja DW:lläkin jokin muu kuin oletus eli subSilver?

Tämä lainaus-hymiö-keskustelu meni kyllä offtopiciksi, pitäisi olla tuolla:
http://tieteiskirjoittajat.utu.fi/netti ... um.php?f=5
Ei velliä eli novelli!
Sanoja, sanoja
Hanska

ViestiKirjoittaja urpi » 12.09.2006, 21:35:56

Hanska kirjoitti:Tohtori:

Hmm... itse ylläpidän yhtä phpBB-foorumia ja siellä ei tämmöistä ongelmaa ole ollut. Olen kyllä päivitellyt aina uusimman version aika pian niiden ilmestymisen jälkeen (olen kyllä odotellut aina muutamia päiviä, että pahimmat bugit niissä huomataan ja korjataan).

Olisiko jokin MOD kapulat ristissä itse foorumiohjelman kanssa?
Tai liittyisikö nahkaan; täällä on tuo DAJ Glass ja DW:lläkin jokin muu kuin oletus eli subSilver?

Tämä lainaus-hymiö-keskustelu meni kyllä offtopiciksi, pitäisi olla tuolla:
http://tieteiskirjoittajat.utu.fi/netti ... um.php?f=5

Quotataan nyt reilusti. Päivitin foorumisoftan ja kokeilin ottaa subsilver-teeman (joka on mielestäni varsin kammottava) käyttöön oletukseksi. Ainakaan ensimmäisestä ei ollut apua vanhojen viestien suhteen. Katsotaan nyt auttaako uudempien kanssa.

DAJ Glass on pois pelistä kunnes löydän siitä oikeasti 2.0.20 -version kanssa toimivan patchin.
urpi

ViestiKirjoittaja Hanska » 14.09.2006, 09:58:18

urpi kirjoitti:Päivitin foorumisoftan ja kokeilin ottaa subsilver-teeman (joka on mielestäni varsin kammottava) käyttöön oletukseksi.

Joo, onhan tämä aika hailakan oloinen entiseen verrattuna. Luulinkin ensin tulleeni väärään paikkaan. :wink:
Ei velliä eli novelli!
Sanoja, sanoja
Hanska

ViestiKirjoittaja Flag » 14.09.2006, 11:24:13

Deathwritersilla lainausongelma oli ylläpidon aiheuttama. :lol: Hakkeroin BB-koodit ja lisäsin uusia toimintoja, jolloin uusi phpBB-pohja esti koodien toimimisen. (Kyseessä oli siis sellainen scripti, jota olen käyttänyt vanhemmalla phpBB-versiolla onnistuneesti).

Lainaukset sain toimimaan, kun työskentelin taas pari päivää koodin parissa ja ajoin uusimman phpBB-päivitysversion.

Sen verran tuli mieleeni, että täällähän oli aikaisemmin toisenlainen layout. Eli jos layoutin asentamisen yhteydessä FTP-ohjelma on muuttanut joiden tiedostojen lukuoikeuksia (chomod) serveriltä, niin ongelma BB-koodien kanssa saattoi johtua siitä.

Layoutin mukana pitäisi siirtyä myös tiedosto nimeltä bbcode.tpl >>>menee templates-kansioon. Jos siinä on ollut häikkää, niin se saattaa selittää lainaamisongelmat.

Jos puolestaan aiko tehdä muutoksia bb-koodiin tai ylipäätänsä phpBB-koodiin, niin kannattaa ottaa backupit ja modauksien lataamiseen suosittelen joko phpbb.comia tai phpbbhacks.comia
Flag

Paluu Netticolosseum