Stk:n syyskokouksen jatko ja pikkujoulut 10.12.

Ilmoituksia STk ry:n toiminnasta.

Valvojat: Moderaattorit, Tiedottajat

Stk:n syyskokouksen jatko ja pikkujoulut 10.12.

ViestiKirjoittaja Mia Miró » 21.11.2016, 12:51:29

Stk:n syyskokous jatkuu Tampereella 10.12.2016 klo 14 ravintola Plevnassa (osoite Itäinenkatu 8 ). Kokouksessa valitaan yhdistykselle uusi puheenjohtaja. Lue alta ehdokkaiden esittelyt ja tule paikan päälle valitsemaan Stk:lle vuoden 2017 puheenjohtaja.

Syyskokouksen päätyttyä jatketaan yhdistyksen pikkujouluilla noin klo 15 alkaen. Pikkujouluissa luvassa on vapaamuotoista seurustelua kirjoista, kirjoittamisesta, spefistä ja mistä tahansa mitä mieleen tulee. Plevnasta on saatavissa juomien lisäksi myös ruokaa (http://www.plevna.fi/?page_id=26) sekä tietenkin panimon omia oluita.

Jouluhengen nostattamiseksi arvotaan paikalle saapuneiden seuralaisten kesken Kosmoskyniä vuosien varrelta (keräilijät huom!), sekä jokunen kirjapalkinto. Lämpimästi tervetuloa pikkujouluihin!

Tässä puheenjohtajaehdokkaiden esittelyt:

"Kuka olen:
Jorma Aalto, 30-vuotias kaksilapsisen perheen isä, Rovaniemeltä. Lähtöisin olen Virtasalmelta, Savosta.

Miksi minut kannattaa valita puheenjohtajaksi?
Osaan olla esillä sekä toimia monipuolisten ryhmien kanssa: Valmistuin Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulusta Teatteri-ilmaisun ohjaajaksi, olen toiminut näyttelijänä, tehnyt stand-up –komediaa, ohjannut ilmaisukursseja sekä teatteriryhmiä. Olen innokas kirjoittaja sekä aktiivinen scifi-/fantasiakirjoittamisen edistäjä: Julkaisin lokakuussa fantasiakirjasarjani aloittavan osa, Tähdentekijä, osa 1 – Ensiaskeleet. Kahden vuoden sisään sarja kasvaa vielä kahdella osalla, jatkuen vielä senkin jälkeen.

Olen käynyt Lapissa kouluilla kertomassa luomastani maailmasta ja kirjoittamisestani. En itse kirjoittanut kouluaikana, en edes lukenut, joten jo nyt olen onnistunut löytämään samankaltaisia nuoria, joilla on halua, mutta puuttuu esim. rohkeutta. Tämän vuoksi aloitammekin ensi vuonna kaksi projektia, joiden on tarkoituksena tukea sekä innostaa nuoria scifi- ja fantasiakirjoittajia: Kansalaisfoorumin kanssa aiomme toteuttaa scifi- ja fantasiakirjoitus kursseja, ja ensi vuodelle olemme tekemässä Pyhätunturille teatterikuruun esitystä, joka pohjautuisi minun sekä lukioikäisten nuorten luomiin fantasiatarinoihin."

"Tervehdys kaikille Suomen tieteis- ja fantasiakirjoittajat ry:n jäsenille!

Minä, Pyry Palermo (s.1987), olen ehdolla Suomen tieteis- ja fantasiakirjoittajat ry:n puheenjohtajaksi kaudelle 2017. Asun pienessä kommuunissa Helsingin Maunulassa ja opiskelen filosofiaa Helsingin yliopistossa. Opiskelun ohessa harrastan muun muassa kirjoittamista ja kulttuuria.

Tulin mukaan Stk:n toimintaan muutama vuosi takaperin. Tämän jälkeen yhteisöstä on muodostunut minulle tärkeä väylä monessa mielessä. Suurin motiivini asettua ehdolle on halu pitää huoli siitä, että Stk:n toiminta jatkuu vastaisuudessakin yhtä voimissaan.

Tarinat kuuluvat ihmisten elämään luolamaalauksista e-kirjoihin. Me kerromme itsestämme, jotta ymmärtäisimme, keitä me olemme. On etuoikeus kertoa joskus tarinoita myös toisille.

Kiitos!"
Mia Miró

Paluu STk ry