Meillä on tähän asti ollut viisi henkilöä ringissä (sinusta tulisi uusi viides), ja oma vuoro tulee kymmenen viikon välein. Yksi vuoro kestää 2 viikkoa. Omalla vuorollasi lähetät tekstin rinkiläirille pdf/rtf-tiedostona ja sinulle tulee s-postiin palautteet meiltä muilta. Sitten laitat yhteenvedon palautteista ja omat kommenttisi Kirjoittajarinki 1:sen sivuille. Sitä eivät pääse katsomaan kuin ringin jäsenet. Tekstejä ei missään vaiheessa laiteta nettiin, eikä tätä siis katsota julkaisemiseksi. Muilla vuoroilla saat arvosteltavan tekstin s-postiisi ja laita tekstin kirjoittajalle kommentit deadlineen mennessä. Tähän on siis kanssa aikaa 2 viikkoa. Meillä on ollut tekstin pituusrajana 20 sivua (Itse olen ajatellut tähän ne normaalit fonttikoko 12 ja rivinväli 1,5, mutta niitä ei tainut missään erikseen lukea), mutta suurin osa teksteistä on ollut selvästi tämän alle. Olemme sopineet, että ringissä käsitellään vain suomenkielisiä tekstejä.
Mielestäni kirjan lukujen laittaminen rinkiin on ihan ok, kunhan pysyt tuossa sivumäärässä. Esim. 1-2 lukua kerrallaan menisi varmaan ihan kivasti.
Minulla oli muuten vaikeuksia niiden tunnusten saamisessa, taisin lopulta laittaa s-postia sille, joka pisti sen tervetuliais-mailin seuran puolesta. Hän hoiti silloin asian eteenpäin. Nettisivulla olevat tiedot olivat ainakin silloin vanhentuneet, en tiedä, onko päivitetty?
Tervetuloa mukaan

P.S. Minullakin oli äidinkielenopettaja, joka sanoi, että minun kannattaa kirjoittaa mieluummin asiatekstejä. Enpä monen vuoteen sitten muuta kirjoittanutkaan.