Rinkimanagerin tervehdys

Yleistä keskustelua kirjoittajaringeistä

Valvojat: Moderaattorit, Rinkimanageri

Rinkimanagerin tervehdys

ViestiKirjoittaja Lenko » 05.01.2009, 10:56:36

RINKIMANAGERIN TERVEHDYS

Olen nimimerkki Lenko ja lupauduin hoitamaan vuoden 2009 rinkimanagerin pestin. En näemmä oppinut ensimmäisestä vuodesta mitään, koska jatkan managerina vielä ainakin vuoden 2010.

Ihan aikuisten oikeasti olen Tomi Jänkälä, 37-vuotias arkkitehti, ja puuhailen ammatikseni rakennuksia Jyväskylässä. Liityin yhdistykseen syksyllä 2008, jotta löytäisin kaltaisiani kirjoittamisesta ja kirjallisuudesta kiinnostuneita ihmisiä. Lisäksi yhdistyksen pääsivut ylpeilivät aktiivisilla kirjoittajaringeillä ja ne tuntuivat minulle sopivalta toimintatavalta.

Pian liittymisen jälkeen löysin itseni tuumimasta mitä voisin yhdistyksen eteen tehdä. Kaikki yhdistykset kun toimivat osallisten aktiivisuuden varassa enkä olisi kokenut oloani kotoisaksi pelkkänä hangaround-jäsenenä. Rinkimanageriksi tarjouduin, koska paikka oli avoinna eikä touhu vaadi erityisiä avuja. Lisäksi työelämä pyrkii ajoittain ottamaan minusta kuristusotteen ja rinkimanagerin homma tuntui sellaiselta, että pystyn siitä heikommallakin hapella selviämään.

Fiktion kirjoittajana olen vaippaiässä enkä lukijanakaan voi ylpeillä laajalla kirjallisuus- tai genretuntemuksella. Totta puhuen se onkin eräs syy yhdistyksessä toimimiselle. Tuntuu helpottavalta tehdä jotain uutta, olla ummikko, joka voi pitää silmät sinisinä ja laukoa rennosti mielipiteitä vailla kokemuksen ja akateemisuuden painolastia. Kaikkien onneksi rinkitoiminta ei kuitenkaan perustu minun asiantuntemukseeni vaan kukin osallistuja tuo ryhmäänsä oman panoksensa.

Ensimmäisen vuoden tavoitteena oli saada liikkeelle ainakin muutama 4-6 hengen ryhmä. Tavoitteessa onnistuttiin hyvin. Ensimmäinen rinki on toiminut syksystä 2008 ja toinen helmikuusta 2009 alkaen. Rinkien vaihtuvuus on ollut sopivan vilkasta ja pitänyt rinkien koostumuksen tuoreena. Vuosi 2010 on tarkoitus toimia edellisvuoden tapaan ja säilyttää toiminta aktiivisena.

Ryhmiin osallistuminen ei ole taidosta tai kokemuksesta kiinni ja olisikin eduksi, jos käyntiin saataisiin useita eritasoisia rinkejä. Minuun saa ja pitää ottaa yhteyttä, jos rinkikirjoittaminen kiinnostaa. Tarkempia tietoja rinkikirjoittamisesta löytyy toisaalla STk:n sivuilla. Tervetuloa mukaan.

Toivoopi,
Lenko
Lenko

Paluu Kirjoittajaringit - Yleinen keskustelu